Het verwachtingspatroon van Social Media

Het verwachtingspatroon van Social Media

Social Media Marketing is een blijvertje. Wij zijn van mening dat Social Media niet meer weg te denken is uit de marketing mix.  Net zoals bijvoorbeeld een klantendag, enquête, beurs, direct mail of lidmaatschap van ondernemersclub dat kan zijn. Opvallend vinden wij wel het verwachtingspatroon. Wij merken namelijk dat het verwachtingspatroon voor Social Media ongekend hoog ligt.

Daar waar bedrijven jarenlang en bijna altijd zonder enige verwachting (of niet meetbaar ingericht) bijvoorbeeld duizenden euro’s aan het lokale sufferdje spenderen, wordt er bij Social Media direct op omzet gerekend.

Maar zo werkt het natuurlijk niet! Bovendien een gemiste kans want Social Media kan bijdragen aan veel meer doelstellingen. Denk hierbij aan:

  • Naamsbekendheid vergroten
  • Online zichtbaarheid vergroten
  • Reputatie verbeteren
  • Behouden van klanten
  • Influencers betrekken
  • Nieuwe medewerkers vinden
  • Eigen medewerkers stimuleren en betrekken

En natuurlijk hoort leads genereren hier ook bij!

Bovendien is door de inzet van Social Media Marketing veel meer meetbaar te maken. Dus denk vooral na over hoe je Social Media wilt inzetten en wat jouw verwachtingspatroon is. Dit testje geeft jou inzicht in hoe je nu presteert: AnalyseSocialMedia.nl Daarna helpen wij je graag verder!