Overzicht houden in de social media

Overzicht houden in de social media

Veel opdrachtgevers van ons in de Business to Business (B2B) schieten Twitter als eerste af. “Want daar kan ik toch geen klanten mee aantrekken?” krijgen wij dan te horen. Wij snappen wel dat zij dat niet begrijpen. Want je kunt het iemand niet kwalijk nemen dat zij iets niet weten als zij niet weten dat het bestaat. Daarom stellen wij allemaal vragen via www.analysesocialmedia.nl om hen daar bewust van te maken.

In de gesprekken die daarna volgen gebruiken wij altijd een plaatje om het social media landschap te schetsen. Daarmee wordt direct duidelijk welke rol we ieder social media account geven. Uiteraard zijn er nog veel meer social media platformen maar wij richten ons op het MKB en zij gebruiken voor 99% alleen maar deze social media platformen.

Het is vaak niet verstandig om alles in één keer helemaal op te pakken. Vandaar dat wij vaak deze volgorde qua kansrijkheid gebruiken bij onze opdrachtgevers:

1. LinkedIn – ivm de vindbaarheid, betrouwbaarheid, bereikbaarheid en zichtbaarheid

2. Twitter – ivm de zichtbaarheid, transport naar andere platformen/websites

3. Facebook – ivm de betrouwbaarheid, deelbaarheid n zichtbaarheid

4. Google Plus – ivm de vindbaarheid

5. YouTube – ivm de vindbaarheid (mits er video’s zijn natuurlijk)

6. Pinterest – ivm de traffic naar de website (mits er afbeeldingen en video’s zijn natuurlijk)

7. Instagram – ivm de deelbaarheid en zichtbaarheid (mits er afbeeldingen zijn natuurlijk)

Klinkt dit allemaal als veel werk? Dat is niet vreemd want het juist inzetten van social media kost tijd en aandacht. En daar helpen wij natuurlijk graag bij!