Social Media is net een auto

Social Media is net een auto

Veel bedrijven vinden het lastig om social media actief te blijven inzetten. Vaak dat een medewerker of de eigenaar het er bij moet doen of soms zelfs een stagiair. Daardoor vallen accounts stil, is het niet bekend wat het oplevert en worden zelfs toekomstige klanten genegeerd.

Dan komen wij in beeld. Met onze ervaringen sinds 2008 hebben wij duizenden bedrijven geholpen om social media effectief in te zetten. Wij weten dus wat wél werkt. Bovendien kunnen wij het sneller, beter en goedkoper dan de medewerkers in jouw organisatie. Om onze aanpak helder over te brengen gebruiken wij geen moeilijke technische social media termen maar maken wij vaak de parallel met de autobranche. Een auto moet zonder zorgen rijden en zo is het ook met social media.

Verklaren woordenlijst:

APK Beurt: Social Media Scan

Rijklaar maken: accounts aanmaken of optimaliseren & tools en webcare inregelen

Rijden: eenvoudige behoorlijk repeterende werkzaamheden zoals bereik vergroten, generieke berichten schrijven, terugvolgen, etc

Racen: campagnes bedenken, opzetten, uitvoeren en analyseren, rapportages maken, reageren op leads, blogs/artikelen schrijven, etc

Prototypes: toekomstige klanten in een offerte traject

Nieuwe modellen: onze nieuwste klanten van die week

Olie verversen: cleanup (bijvoorbeeld twitter accounts ontvolgen die al langer dan een jaar geen gebruik meer maken van Twitter)

Gladde bandjes: bedrijven met een slechte score op www.analysesocialmedia.nl

Turbo: social media campagne om meer likes, comments, shares en websitebezoek te creëren

Op de brug zetten: social media accounts tijdelijk onder handen nemen. Wij hadden in augustus daarvoor zelfs een leuke actie bedacht!

Welke garage termen zou jij kunnen verzinnen? 😉