Eigen onderzoek: Dit is hoe bedrijven social media (niet) gebruiken

Eigen onderzoek: Dit is hoe bedrijven social media (niet) gebruiken

Wij hebben al enige tijd www.analysesocialmedia.nl in gebruik waardoor bedrijven heel snel een indruk krijgen hoe goed (of slecht) zij bezig zijn met social media. Binnen enkele minuten schotelen wij ze vragen voor die in de meeste gevallen beantwoord kan worden met JA, NEE of WEET IK NIET. Driemaal raden welke het vaakst als antwoord wordt gegeven?

In de komende blogreeks handelen wij ze af per onderwerp:

LinkedIn
TwitterFacebook
Website
Content
Rendement

Vandaag beginnen we met LinkedIn! Wat vullen ondernemers in en wat valt ons daar in op:

3 website op LI
Een gemiste kans als je ziet dat 63% geen voldoende websiteverwijzingen opneemt! Want iedere link die naar jouw website verwijst zal Google doen denken dat jouw website belangrijk is. Simpel gezegd: Linkbuilding is goed voor de vindbaarheid van jouw website in de zoekmachine van Google. Een standaard onderdeel van onze dienstverlening is om er in ieder geval voor te zorgen dat hun profielen geoptimaliseerd zijn.

endorsements recommendations LI

Niemand boekt een hotel met een slecht cijfer of wil een tv kopen met nul reviews… Waarom zouden zij dan zaken met iemand doen met onvoldoende onderschrijvingen op zijn/haar vaardigheden of waar aanbevelingen ontbreken? Ook de vindbaarheid (op LinkedIn zelf) gaat flink omhoog als je meer recommendations hebt dan jouw concurrent!

frequentie berichten op LI

Veel vaker dan 1 keer per week is het niet nodig om een bericht te delen op LinkedIn. Maar als je dat te weinig doet ervaren anderen dat je social media onvoldoende inzet.

header op LI

Een logo wordt niet zo vaak vergeten maar het is zonde om geen header te gebruiken waarin je meer kan laten zien over jouw organisatie:

header

keywordt LI

Google maar eens op: LinkedIn Twitter Expert. Dan zie je het LinkedIn profiel van 1 van onze oprichters! Het is cruciaal dat je als bedrijf de juiste keywords op de LinkedIn profielen van de medewerkers zet. Dat doen wij dus voor onze klanten!

koppeling medewerkers op LI

De meeste hebben dit geregeld maar soms is er simpelweg geen bedrijfsprofiel. Niet handig want Google is verzot op LinkedIn!

media gekoppeld op LI

Slechts 34% maakt hier gebruik van om profiel niet alleen maar uit tekst op te bouwen. Het levert bovendien weer een aantal inbound linkjes op! Zie bijvoorbeeld de werkervaring van ons:

media linkedin

showcase pagina LI

Het is voor de meeste bedrijven niet logisch om een showcase pagina te hebben. Maar kijk je bijvoorbeeld naar ING willen zij hun berichten kunnen afstemmen op mensen die willen werken bij ING of richting ondernemers:

showcase pagina linkedin

tel en mail in LI profiel

Wij weten dat heel veel ondernemers denken dat hun telefoonnummer en e-mailadres zichtbaar is op hun LinkedIn profiel maar het tegenovergestelde is waar! De meeste salesmanagers (meer dan 70%) is volstrekt onbereikbaar voor toekomstige klanten!

Wil je ook weten waar jij staat op onder andere LinkedIn? Vul dan vandaag nog de test in op www.analysesocialmedia.nl!