Wij brengen de Content naar de Context

Wij brengen de Content naar de Context

Veel bedrijven willen zichtbaar worden via social media. Dat doen zij door berichten te delen of een blog te schrijven (zoals deze) in de hoop dat mensen dat zien en op hun website gaan kijken. Dan hebben wij slecht nieuws voor hen…

Deze vorm van marketing werkt steeds slechter. Er worden namelijk heel veel berichten iedere dag gedeeld. Er is daardoor zoveel concurrentie op de tijdlijn van de volgers en de fans dat het, statistisch gezien, bijna onmogelijk is geworden dat hun doelgroep het toevallig gaat zien/lezen. Ook de illusie hebben dat de zorgvuldig samengestelde en unieke content veel bezoekers gaat opleveren vanuit Google is een probleem. Want er zijn genoeg website’s en die van jou (en die van ons net zo goed), tja die wordt niet echt serieus interessant gevonden door Google. Bovendien, stel dat jouw doelgroep nog niet door heeft dat hij/zij jou nodig heeft? Dan zijn ze niet eens op zoek naar jou via Google!

Daarom moet je het ook omdraaien! Je moet jouw Content naar de Context brengen. Dat doe je door te luisteren naar conversaties op social media. Deze blog gaan wij bijvoorbeeld actief onder de aandacht brengen op Twitter bij accounts die wel berichten delen maar eigenlijk nooit de interactie aangaan met hun doelgroep. Of bijvoorbeeld berichten delen met linkjes waarop heel weinig wordt geklikt. Wij noemen dat proactief webcare. Dan reageren wij op bepaalde thema’s en reageren op vragen en verwijzen dan naar onze content. Maar het komt ook heel vaak voor dat jouw doelgroep zelf heel weinig deelt of geen relevante vragen stelt die jij kan oplossen. Ook geen probleem! Want dan stel jij hen toch een vraag?

Nou vraag je je misschien af waarom wij een plaatje van een brandblusser hebben gebruikt?  Simpelweg om te benadrukken hoe relevant context is. Niemand heeft ‘zomaar’ een brandblusser nodig. Totdat er brand is. Iedereen die een bericht deelt dat er brand is wordt dan door de brandblusser verkoper te laat geholpen. Daarom zouden wij bedrijven vooraf vragen of zij al een brandblusser hebben. Of nog beter: wat zouden zij doen als er brand uitbreekt? Dan ontstaat er een gesprek waarop zij mogelijk geïnteresseerd raken in jouw product of dienst.

Wij noemen dat presales en voeren dat voor tientallen bedrijven uit. Meer weten? Stuur ons dan gerust een bericht via het contactformulier en wij leggen graag uit wat wij voor jou kunnen betekenen.